'(Mélyenszántó levélváltás magasröptű folyóirataink egyikének hasábjain,
melyben Fabian Plotnick, legszárnyalóbb éttermi kritikusunk számol be a
Fabrizio féle Villa Nova étteremről a Second Avenue-n, és ezúttal is beható
válaszokat kap.)'
A tészta mint az olasz neo-realista keményítő megjelenési formája értő
alakítójára lel Mario Spinelli, a Fabrizio étterem séfjének személyében.
Spinelli lassan gyúrja, dagasztja tésztáját. Hagyja, hadd nőjön-növekedjék a
vendégek feszültsége, akiknek szájában a várakozás percei alatt összefut a
nyál. Noha Spinelli 'fettuciné'je fanyar és már-már gyermekien hamiskás, sokban
hasonlít Barzinóéra, akinek a társadalmi változás szolgálatába állított
fettucine-értelmezése senki előtt sem ismeretlen. A különbség csupán annyi,
hogy Barzino éttermében a törzsvendég a fehér fettucinét várja-kapja. Itt,
Fabriziónál, zöld fettucine járja. Vajon miért? Mindez oly felesleges. Minket,
fogyasztókat, készületlenül ér ez a változás. S mi több, ez a zöld tészta nem
mulattató. Zavarba ejtő, s a séf szándéka ellenére az! Másfelől viszont a
nyelvsaláta meglehetősen ízletes és egy cseppet sem didaktikus. Való igaz, hogy
marxizmus hatja át, ám ezt elfedi a szósz. Spinelli éveken át elkötelezett
olasz kommunista volt, és számos nagy sikert aratott azzal az árnyaltsággal,
amellyel marxizmusát a tortellinihez adagolta.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése